
Foto: Vallformosa
Vallformosa ha refermat la seva estratègia internacional durant el 2023 amb una exportació que representa el 88% de la xifra total de negoci, sent Bèlgica, Països Baixos, el Japó, el Regne Unit, els Estats Units i Dinamarca, com a principals mercats internacionals. Ara, la companyia ha focalitzat la seva estratègia internacional cap a nous països, com per exemple Mèxic.
En l’àmbit internacional, Vallformosa s’ha obert a altres territoris com Cuba, que és, segons la CEO de la companyia, Marta Vidal, “és un mercat singular i complicat”, però que els ha començat a donar xifres positives quant a facturació.
Vallformosa ha tancat l’exercici de 2023 amb una facturació que supera els 35 milions d’euros, un 7% més que l’any anterior i la més alta de la seva història. Vidal ha destacat que l’empresa ha assolit un rècord de 3,6 milions d’Ebitda, un 8% superior al de 2022. Es tracta del quart any consecutiu de creixement del celler.
Pel que fa a les ampolles venudes, Vallformosa ha tancat el 2023 amb una xifra de 12 milions d’ampolles. Segons Vidal, es tracta d’un nombre que “es manté molt lineal”, tot i que ha ha afegit que el seu objectiu “no és créixer en ampolles, sinó en marge”. “Volem tenir ampolles de més qualitat, de més valor”, ha sentenciat. De les venudes, un 88% es van comercialitzar a nivell internacional, mentre que el 12% es van quedar a l’Estat. La major part eren de cava (80%) i la resta de vins (20%).
Pel que fa a l’exercici de 2024, Vidal ha remarcat que l’objectiu és arribar als 4 milions d’Ebitda i incrementar la quota de mercat als països on tenen més presència, que són Bèlgica, Països Baixos, Japó i Cuba. Vidal ha celebrat que la companyia del Penedès s’hagi convertit en el primer celler de l’Estat amb la distinció ‘B Corp’.
L’exportació de la DO Cava s’eleva al 58% de la producció total