Una de les credencials del Grup Comunicació 21 –que el 2024 vam celebrar els primers 25 anys d’història– és la seva diversitat. Prova d’això és el ventall de capçaleres que ha anat incorporant en el seu catàleg. Una d’elles és Exterior.cat, que va aparèixer fa set anys per cobrir, diàriament, una demanda informativa des d’una òptica diferent i complementària a la dels altres periòdics digitals catalans, i ho hem aconseguit. Avui som la capçalera de referència.

Un dels distintius del Grup Comunicació 21 –i també d’Exterior.cat– és que cuidem molt el perfil de lector, el target i els continguts; ho fem amb el rigor informatiu que ens hem guanyat gràcies a la professionalització de l’equip de redacció. No fem cap concessió a la informació banal o polèmica, ni volem créixer a qualsevol preu ni amb pescaclics ni audiències artificials. A partir d’aquí, hem fidelitzat una comunitat de lectors (una mitjana de més de 10.000 usuaris únics mensuals segons OJDinteractiva), però volem ser-ne molts més.

“El 21 de gener de 2019 va néixer Exterior.cat. Iniciem el setè any amb un repte bonic: editar una revista de paper que sortirà al carrer per Sant Jordi”

El 21 de gener de 2019 (avui fa 6 anys) va néixer, oficialment, Exterior.cat. Ho va fer amb la voluntat d’explicar què fa Catalunya al món. Aquest és el nostre ADN. Tenim la funció de contribuir a donar visibilitat a l’acció exterior catalana. I, sobretot, ser la veu de les diferents comunitats catalanes arreu del món i d’aquells catalans i catalanes que exporten el seu talent a l’estranger.

Per això, hem consolidat el Premi Casal Català de l’Any (amb un guanyador i un finalista), que posa en valor la tasca del més d’un centenar de casals catalans d’arreu del món. La capçalera complementa la seva funció amb debats presencials a l’Espai Línia de Barcelona. A més, tenim previst connectar el món local amb la Catalunya exterior gràcies a un conveni signat amb Línia, la xarxa de publicacions locals, líder a l’àrea metropolitana de Barcelona.

“El propòsit renovat és el de continuar enfortint el vincle perquè Exterior.cat visibilitzi, encara més, la realitat catalana a l’estranger”

El periodista Antoni Bassas subratllava en una entrevista a Comunicació 21 que “els projectes comunicatius han de tenir ànima, si no, no funcionen”. L’ànima d’Exterior.cat és ben viva. I ho és per la visió periodística i empresarial de l’editor David Centol d’impulsar la capçalera, per la feina feta de l’equip i, sobretot, per la confiança d’una comunitat que anem eixamplant any a any. Un senyal inequívoc de la feina ben feta són els reconeixements que hem rebut a mans de l’Institut de Projecció Exterior de la Cultura Catalana (IPECC) i de l’Adifolk.

Així, encarem el 2025 i amb el propòsit renovat de continuar enfortint el vincle perquè la capçalera visibilitzi, encara més, la realitat catalana a l’estranger. Iniciem el setè any amb un repte bonic: editar una revista de paper que sortirà al carrer per Sant Jordi.

Ho farem per tres motius: El primer, per reforçar i complementar, encara més, la feina diària de l’edició digital; el segon, per reivindicar més que mai el format paper, que tot i que es troba en entredit per la forta penetració que està tenint el digital, encara té el seu distintiu de prestigi; i un tercer motiu: per ampliar el ventall de revistes temàtiques del Grup Comunicació 21.

Benvingut, 7!

Quim Miró, director editorial de les publicacions temàtiques del Grup Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram