Un grup d’assistents a la sessió que ha promogut Prodeca a Nigèria [Foto: Prodeca]

Prodeca -la Promotora dels aliments catalans- ha organitzat aquesta setmana la fira Catalan Food Show Nigèria, amb la finalitat d’enfortir la presència dels productes catalans al mercat africà, i incrementar-ne la quota de mercat i el seu valor percebut. Una de les finalitats de la trobada també és continuar treballant per fer front a un dels principals reptes del mercat africà: escurçar la cadena de subministrament per poder exportar els productes mitjançant una via de transport més directe i optimitzar recursos.

L’esdeveniment, que ha donat visibilitat a productes de 16 empreses catalanes, ha aplegat més de 150 professionals de l’àmbit de la distribució agroalimentària, equips comercials de supermercats, botigues, hotels, restaurants, càterings, influencers i mitjans de comunicació.

Àfrica és un mercat estratègic per al sector agroalimentari català i Nigèria una de les economies més grans d’Àfrica per PIB

Durant els dos dies, s’han organitzat tallers de pa amb tomàquet amb aplicacions de conserves de peix i embotits; tasts de vins i escumosos; tallers de cuina en directe on s’ha elaborat fideuà o costelles de porc amb mel; i recorreguts relatats sobre dolços catalans.

Les empreses catalanes participants han estat Anxoves de l’Escala, Caula, Compass of the World, Cuick, Easyfish, Edma Food, Embotits Capdevila, Fruits Secs Torra, Mas Bertran, Mel Muria, Pastas Gallo, Pifarré, Raventós i Blanc, Torrons Vicens, Vinícola de Nulles i Wineintube.

Àfrica és un mercat estratègic per al sector agroalimentari català. El 2023, Catalunya va exportar productes agroalimentaris per valor de 683 milions d’euros, i per volum de 414.400Tn, de la mà de 695 empeses.

Nigèria és una de les economies més grans d’Àfrica per PIB, amb una població de 226,5 milions de persones que s’estima en 260 milions de persones per al 2030, fet que generarà una major demanda d’aliments. El 2023, aquest país va ser el 16e consumidor mundial en alimentació i begudes, amb un valor de 117.181 milions d’euros.

Ramon Sentmartí: “La millor estratègia d’internacionalització dels productes fets a Catalunya comença a casa”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram