Els assistents a la jornada de la NACS s’apleguen a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans [Foto: NACS]

L’Institut d’Estudis Catalans acull aquest dimecres la segona edició del Seminari d’estiu de la North American Catalan Society (NACS). Aquest cop aborda el lloc i l’espacialitat en els estudis catalans a partir de diferents qüestions com ara: com es creuen les fronteres geogràfiques amb la classe, el gènere, la raça i els límits lingüístics o quins desenvolupaments teòrics podem anticipar per als propers anys.

La primera taula rodona centra el debat en els llocs i espais no hegemònics, perifèrics o post industrials, ruïnes, nous ruralismes, serrells i fronteres. La segona planteja preguntes a partir del títol: Paisatges alternatius: teories de l’espai no visual. I, finalment, la tercera taula rodona girarà al voltant de les reflexions teòriques sobre la intersecció d’estudis espacials i catalans.

El comitè organitzador ha estat format per Anna Casas Aguilar de la University of British Columbia; Maria Dasca, de la Universitat Pompeu Fabra; Albert Lloret, de la University of Massachusetts Amherst i, Olga Sendra Ferrer, de la Wesleyan University.

Mario Santana: “Hi ha estudiants de l’Amèrica del Nord que trien el català pel toc distintiu que ofereix”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram