La estació intermodal Le Boulou [Foto: Grup Freixenet]

Grup Freixenet es converteix en pioner a l’Estat espanyol en el transport ferroviari de cava, davant de la necessitat d’impulsar i apostar pel ferrocarril com a opció de transport essencial per contribuir a la descarbonització del sector. És gràcies al projecte de transport intermodal de cava, que combina transport per carretera i transport ferroviari.

Per a aquest projecte el Grup Freixenet ha involucrat les delegacions de diferents països als quals exporta i que són responsables del transport. Actualment, els països que estan començant a carregar al tren són Alemanya, Polònia i Bèlgica. Concretament, a cada viatge a Bingen (Alemanya), es redueixen 1,6 tones de CO2 per viatge, que suposa un 61% de reducció d’emissions. En el cas de Torun (Polònia) es redueixen 3,86 tones de CO2 per viatge amb una reducció d’emissions del 75%, i al de Willebroek (Bèlgica) 1,72 tones de CO2 per viatge i una reducció del 59,2%.

“Grup Freixenet és una companyia de referència a nivell europeu, el nostre principal mercat, per tant, la mobilitat sostenible ha esdevingut una de les nostres prioritats”, assegura la responsable de sostenibilitat i medi ambient de Grup Freixenet.

En la seva voluntat per reduir la seva empremta mediambiental, Grup Freixenet envia el 50% de les càrregues completes a l’operador logístic central de Madrid utilitzant el combustible renovable de Repsol procedent d’olis de cuina usats i altres residus. Aquest combustible renovable es pot fer servir en camions estàndard i està suposant una reducció del 85% d’emissions de carboni.

Freixenet obrirà una nova seu a l’Amèrica Llatina
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram