Vilanova presenta Cascade, una instal·lació sensorial i immersiva que revela un diàleg entre les cascades i altres éssers vius, més enllà de l’abast de l’audició humana. El projecte Maria CHOIR de Maria Arnal rebrà una menció honorífica als premis S+T+ARTS 2024 de la Unió Europea, que s’entreguen durant el Festival i són un reconeixement a projectes o persones que aporten coneixement i innovació per encarar els reptes socials, ecològics i econòmics del continent.
La NewArtFoundation presenta VESTIBULAR_1 d’Albert Barqué-Durán i Marc Marzenit en l’apartat Ars Electronica Features, donant continuïtat a la seva participació en el festival, iniciada al 2018. VESTIBULAR_1 és una instal·lació audiovisual immersiva que convida el públic a passejar per dins d’una estructura que indueix sensacions il·lusòries d’auto-moviment, alterant temporalment el funcionament vestibular de l’audiència mitjançant patrons i configuracions específiques d’estímuls d’àudio i llum.
L’artista Azahara Cerezo forma part de l’exposició col·lectiva Objects in residence de Baltan Laboratories, juntament amb Thomas Thwaites i Marie Dvorzak. El seu treball, Sediments of power, parteix de les bateries de liti com un dels elements que han facilitat una relació més portable -i més dependent- dels dispositius i aparells electrònics i vol reflexionar sobre les ambivalències de l’anomenada “Twin Transition”, que fa referència a la integració de la transformació digital amb la transició ecològica, i els efectes sobre les nostres maneres de viure.
En la seva última edició, Ars Electronica va programar gairebé 600 esdeveniments amb la participació de més de 1.500 artistes, científics, desenvolupadors, dissenyadors i activistes de gairebé 90 països, i va rebre 88.000 visitants.
La firma barcelonina 300.000 km/s rep el premi europeu Ars Electrònica