Una de les sessions amb professionals degustant el pa amb tomàquet [Foto: Prodeca]

El govern de la Generalitat, a través de Prodeca -l’empresa pública del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural- ha anunciat un ambiciós calendari d’accions comercials per reforçar la presència del sector agroalimentari català als Estats Units fins a finals d’any.

L’estratègia inclou la celebració del Catalan Food Show Miami, diverses Catalan Food Masterclass, la participació al congrés gastronòmic Worlds of Flavor i els Catalan Food Christmas Tasting, amb l’objectiu de consolidar el posicionament dels productes catalans en un mercat considerat estratègic.

Fins a finals d’any hi haurà accions comercials a Miami, Texas, Nova York, Napa Valley i Houston

Aquesta setmana s’ha estrenat amb la segona edició del Catalan Food Show Miami reunint una vintena d’empreses catalanes d’alimentació i vins amb importadors, distribuïdors i prescriptors locals.

En paral·lel, durant el mes de setembre s’han programat sessions de cuina catalana a escoles universitàries de Texas i Nova York, dins el programa Catalan Food Masterclass, conduïdes per la xef Alba Sunyer, amb l’objectiu de connectar amb futurs professionals culinaris nord-americans.

El novembre, Catalunya participarà al congrés Worlds of Flavor del Culinary Institute of America, a Napa Valley, amb la presentació oficial com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, demostracions culinàries i tastos de vins amb denominació d’origen catalana.

Finalment, al desembre, Prodeca organitzarà dues jornades Catalan Food Christmas Tasting a Nova York i Houston per potenciar les vendes nadalenques i incrementar la quota de mercat dels productes catalans ja presents als Estats Units.

La cuinera catalana resident als EUA, Alba Sunyer, durant una de les sessions [Foto: Prodeca]

Un mercat estratègic

Actualment, els EUA són el setè mercat de destí de les exportacions agroalimentàries catalanes i el tercer fora de la Unió Europea, amb 1.175 empreses exportadores i un creixement sostingut del 125% en l’última dècada. Només en el primer semestre de 2025, les vendes han sumat 299 milions d’euros, amb increments destacats en dolços, plats preparats i vins, fet que confirma el potencial d’aquest mercat i reforça l’aposta de Prodeca per impulsar la internacionalització del sector.

Alba Sunyer: “Amb la globalització, hem de reivindicar la cuina tradicional catalana”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram