Àlex Isern, amb l’altre soci català Marc Segarra, han creat un segell esportiu de prestigi als Estats Units [cedida]

Àlex Isern (Barcelona, 1988) és cofundador d’ISL Futbol, una agència integral de màrqueting i gestió esportiva global amb segell català que té seu a Miami (Estats Units). Fundada el 2013, ISL la formen un trident: dos catalans -Àlex Isern i Marc Segarra- i l’americà Bobby Epstein, l’amo del Circuit de les Amèriques a Austin (Texas)-. Epstein va rellevar fa dos anys al soci inicial d’ISL, Mac Lackey. Així, el segell català establert als Estats Units ha contribuït a enfortir les marques esportives més grans del món a accedir al mercat nord-americà. Ha organitzat més de 1.500 esdeveniments de futbol i anualment passen més de 10.000 esportistes en els seus programes. Isern, que fa dos anys va canviar Charlotte (Carolina del Nord) per Miami (Florida), exposa a Exterior.cat la projecció internacional d’ISL Futbol.

Tota la vida amb la pilota als peus i al cap.

Sí, sempre he tingut una vinculació absoluta amb el futbol. Vaig jugar-hi des de petit, primer a futbol sala a l’escola, i després a futbol al CE Europa, on vaig ser-hi 14 anys. Arribar a jugar a Tercera Divisió amb l’Europa va ser un moment molt bonic.

Fins que t’arriba una oportunitat de fer el salt als Estats Units. 

Així és. L’any 2011 tinc l’oportunitat de seguir els meus estudis als Estats Units com a becat fent un màster d’administració esportiva a Winthrop University, a Charlotte (Carolina del Nord). A Charlotte vaig poder combinar l’esport i els estudis, que era el requisit per anar-hi. Vaig poder jugar a la NCAA Divisió 1. Després de dos anys estudiant el màster, vaig estar-hi treballant dos anys més.

A Charlotte no hi vas sol.

Em va acompanyar un altre català, en Marc Segarra, amb qui vam compartir vestidor a l’Europa. Tots dos vam anar als Estats Units amb una beca sota el braç. Durant l’estada a Charlotte entre Segarra i jo vam començar a promoure activitats esportives amb tècnics de Catalunya i Espanya, perquè així ens ho demanaven. Un cop ens vam graduar a Charlotte, amb el suport de Mac Lackey -qui aleshores va ser el nostre soci americà- vam formar l’empresa de manera oficial.

Ben aviat, ISL es converteix en l’enllaç entre el futbol europeu i el nord-americà.

Sí, un cop vam impulsar l’empresa vam promoure activitats perquè clubs, federacions i lligues poguessin venir als Estats Units a desenvolupar les seves activitats. Recordo que el 2013 el primer campus que vam organitzar va ser per a la UE Cornellà, però des d’aleshores el creixement d’ISL ha estat molt orgànic. Una altra empresa catalana, MIC Sports volia internacionalitzar el seu projecte i des d’ISL vam impulsar el torneig MIC USA i vam fer-hi la gestió.

Amb el Barça vam començar organitzant un campus a l’estiu l’any 2014 i actualment gestionem 7 escoles de futbol blaugrana obertes tot l’any i amb 10.000 futbolistes

Un any més tard lligueu el primer acord amb el FC Barcelona.

Així és. Des de 2014 treballem amb el FC Barcelona acompanyant-los en els seus projectes. Amb el Barça vam començar organitzant un campus a l’estiu i actualment gestionem 7 escoles de futbol blaugrana -una d’elles a Costa Rica- obertes tot l’any i amb 10.000 futbolistes.

La gestió d’ISL va més enllà i ja s’ha fet un nom en l’aparador global esportiu.

Sí, ara ja treballem per a clubs d’àmbit europeu. Durant aquests anys hem treballat amb diferents clubs espanyols per organitzar-los la gira de pretemporada als Estats Units. També hem obert línies de patrocini, a la recerca de patrocinadors als Estats Units per a diferents clubs. Son diferents serveis per a les entitats que tenen interès en el mercat nord-americà.

Cap on es dirigeix ISL?

Des d’ISL captem patrocinis i talent als Estats Units per a clubs europeus, no només volem ser una empresa de gestió d’esdeveniments. Han estat uns anys intensos, però volem seguir creixent i acabar sent un referent per a tots els clubs esportius europeus que vulguin tenir col·laboració o desenvolupar-hi activitats als Estats Units.

Heu posat en marxa la marca Tandhem per a la representació de futbolistes. És un pas més d’ISL?

Amb l’experiència acumulada al darrere del coneixement del futbol nord-americà i amb la xarxa de contactes que disposem ens permet obrir un nou ventall d’oportunitats. Una d’elles és la representació de futbolistes. Cal que amortitzem el posicionament de marca que tenim als Estats Units.

Els catalans Àlex Isern i Marc Segarra formen el tàndem català d’ISL als Estats Units [Foto: cedida]

El director de l’oficina del FC Barcelona a Nova York, Xavi O’Callaghan, explicava en una entrevista a Exterior.cat que la millor inversió per al FC Barcelona és una gira del primer equip de futbol pels Estats Units. Quin atractiu té el públic nord-americà?

En primer lloc, 400 milions d’habitants i, després, que és una societat molt consumista. Si pots entrar en un mercat on el futbol està creixent, les oportunitats són infinites. Des d’ISL treballem amb el Barça des de diversos àmbits: les oportunitats de patrocini i de merchandising, de fer créixer la seva massa social, els seus fans, són molt grans, per la magnitud del país i per com està creixent el futbol.

Un dels acords més recents ha estat amb LaLiga creant una plataforma per captar talent als Estats Units. Què pretén LaLiga?

Des d’ISL hem desenvolupat un sistema de captació per tot el país, amb esdeveniments i s’hi capten jugadors. Fa uns anys que LaLiga ha dirigit la seva estratègia cap als Estats Units. Prova d’això va ser l’intent de jugar un partit de la competició de lliga a Miami, que al final no es va acabar jugant. Tenint en compte que cada cop més jugadors nord-americans fan el salt al futbol europeu, LaLiga s’ha fixat com a objectiu la captació de talent perquè els joves futbolistes apostin per jugar a Espanya.

És una prova que demostra que el futbol nord-americà està creixent a marxes forçades.

Cada cop s’hi destinen més recursos, hi ha més jugadors federats, i tot plegat és perquè s’hi celebrarà el Mundial de futbol als Estats Units. Després de viure tots aquests anys a Charlotte i Miami, tinc la sensació que els Estats Units volen desenvolupar el seu model de futbol i dependre menys d’Europa. Aquesta és la tendència que ha agafat el futbol nord-americà, amb un sistema cada cop més sòlid. L’hegemonia del futbol europeu és molt arrelada, però els Estats Units volen crear el seu propi model. I des d’ISL volem contribuir-hi.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram