Font: Agència Catalana de Turisme

Una catorzena d’empreses catalanes participen aquesta setmaan en una ruta itinerant per Rio de Janeiro (Brasil), Buenos Aires (Argentina) i Santiago de Xile (Xile) per reforçar el posicionament de Catalunya al mercat sud-americà amb una cinquantena d’operadors turístics en cada ciutat. La iniciativa la capitalitza l’Agència Catalana de Turisme (ACT), que depèn de la Generalitat de Catalunya.

Les empreses catalanes formen part d’una plataforma de comercialització i presenten una oferta d’experiències úniques i exclusives que atregui l’interès d’aquests operadors turístics. L’any 2018, 260.000 turistes argentins, prop de 201.000 turistes brasilers i 53.300 turistes xilens, van visitar Catalunya, generant uns ingressos de 416,8 milions d’euros, 230,6 milions d’euros i 106,4 milions d’euros, respectivament.

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font assegura que “el mercat sud-americà és llunyà però molt proper culturalment”. La prioritat passa per “aprofitar aquesta proximitat, així com les noves connexions aèries, per obrir mercat, atraure millor els turistes potencials i convertir Catalunya en la porta d’entrada a Europa d’aquests nous turistes”.

Segons fonts de l’ACT, els turistes d’aquests països acostumen a interessar-se pels productes relacionats amb l’enogastronomia i el relax i el benestar, així com pels creuers, els itineraris culturals i les activitats en espais naturals i a l’aire lliure.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram