Font: Castell d’Or

Castell d’Or, amb seu central a Vilafranca del Penedès, ha exportat prop d’un milió d’ampolles de cava als EUA en els darrers cinc anys. El grup, format per 9 cellers cooperatius, compta amb acords amb tres distribuïdors a Seattle (Washington), Boston (Massachusetts) i Chicago (Illinois) per comercialitzar els seus caves arreu del país a través de cadenes d’alimentació selecta, botigues especialitzades i directament en restaurants. El grup es va introduir als Estats Units l’any 2012 amb la venda de 40.000 ampolles.

Segons la responsable de vendes a Castell d’Or, Mercè Pujals, l’empresa penedesenca es va interessar pels Estats Units “perquè es preveia que hi hauria un creixement del consum de cava”, la línia de negoci en què es volien centrar per a aquest país donada “l’elevada competència que es troba en el camp del vi”. Les vendes de cava als Estats Units suposen el 14% de la facturació total de l’empresa vitivinícola.

El projecte d’expasió de Castell d’Or als Estats Units ha comptat amb l’assessorament del programa Catalan Wines d’ACCIÓ, l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa.
Actualment, Castell d’Or té presència comercial en una quarantena de països i exporta el 80% de la seva facturació, que l’any 2017 va arribar als 13 milions d’euros. ACCIÓ ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans i organitza tastos a tot el món per donar a conèixer els seus vins i caves entre sommeliers, importadors, xefs i distribuïdors.

De l’experiència de cinc anys exportant el cavà als Estats Units, Pujals reconeix que “els consumidors nord-americans cada cop entenen millor que el cava és un vi espumós fermentat de manera tradicional, tot i que encara cal fer més esforços perquè el coneguin en profunditat”. Amb una quarantena de treballadors, l’empresa de Vilafranca del Penedès està present en 38 països de tot Europa, Àsia i Amèrica i actualment centra els seus esforços en reforçar-se als Estats Units, el Canadà, Japó, Brasil, Mèxic i Rússia. De fet, Castell d’or exporta el 80% de la seva facturació, que l’any 2017 va arribar als 13 milions d’euros.

El programa Catalan Wines va néixer el 2010 amb una primera edició als Estats Units i des de llavors ha facilitat la internacionalització de prop d’un centenar de cellers i les 12 denominacions d’origen catalanes a nivell internacional. Aquest 2019, la Generalitat promocionarà més d’un centenar de vins i caves catalans als Estats Units i Alemanya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram