Font: Gigi Barcelona

Les ulleres de Gigi Barcelona cotitzen a l’alça als Estats Units. La marca catalana, amb seu a Cerdanyola del Vallès, està comercialitzant les ulleres de gamma alta que ha creat l’ànima de l’empresa: Patricia Ramo. La jove dissenyadora de moda, de 25 anys, ha canviat la dinàmica de l’empresa LR Optics, del seu pare, Luis Ramo que s’havia especialitzat en la producció de montures de gamma mitjana i baixa.

L’aposta de Patricia Ramo ha estat dissenyar unes ulleres on el preu és a partir de 150 euros i que, de retruc, es fabriquen a la Xina. Gràcies a una xarxa comercial pròpia i de distribucions externs, Gigi Barcelona és present en òptiques de 42 països diferents com Portugal, Itàlia, França, Estats Units o Austràlia i recentment ha obert els mercats de Rússia i Canadà. L’aposta per la internacionalització del negoci ha provocat que l’empresa vallesana comercialitzi el 85% dels seus productes a l’estranger.

Per posicionar-se als Estats Units, Gigi Barcelona ha apostat per un expert en el sector, Miki Huguet, escollit com a gerent general de la companyia als Estats Units i que té una filial a Miami (Florida). Els objectius marcats per l’empresa vallesana és duplicar el nombre de treballadors als Estats Units (de quatre a vuit) tenint en compte que ha invertit 200.000 euros en l’obertura de les oficines.

A la seu de Cerdanyola del Vallès, hi treballen poc més d’una trentena d’empleats i una xarxa comercial pròpia d’una quarantena de distribuïdors. Segons dades de l’empresa, l’any passat va facturar 6,2 milions d’euros, un 30% més que l’any anterior. Aquest any la facturació podria arribar als 12 milions d’euros. Per productes, el 70% del negoci el marquen les ulleres de vista i el 30%, les de sol. El preu mitjà per unitat oscil·la uns 160 euros.