Font: Conserves Ferrer

L’empresa bagenca Conserves Ferrer que ven a més de 50 països d’Europa, Estats Units, Amèrica Llatina, Àsia i Rússia, preveu duplicar l’any 2021 les exportacions, que actualment representen l’11% de la factuació. Ferrer té la mirada posada en el mercat asiàtic on recentment ha adquirit el segell Garantia Halal, de la Junta Islàmica, per a la comercialització d’alguns dels seus productes com és el caldo de pollastre.

Amb seu a Santpedor, Ferrer ven més de la meitat de la producció a cadenes de gran distribució i només el 25% al comerç tradicional. El seu producte estrella, a més de la salsa de tomàquet, és la salsa de calçots, que és la més venuda al món, segons la pròpia empresa. Aquest any celebra la campanya Calçotades al món, que consisteix a organitzar calçotades amb la col·laboració de casals i associacions de catalans arreu del món.

Les previsions de creixement a l’exterior de Ferrer provocarà canvis en l’empresa. La nau que té actualment a Santpedor se centrarà en la part productiva, mentre que la part logística es traslladarà a una nau de 7.000 metres quadrats que l’empresa ja té al polígon de Santa Anna, a Sant Fruitós de Bages.  Ferrer va facturar 14,4 milions d’euros el 2018 i té una plantilla de 66 treballadors entre els dos centres de producció.

L’empresa va néixer l’any 1964 a Sant Llorenç de Morunys (Solsonès), i ara té més de 250 referències, entre salses, sopes, cremes preparades i tomàquet fregit. Els inicis, l’empresa comptava amb un petit negoci de recol·lecció i comercialització de tòfones fresques, i més tard, de bolets en conserva. Actualment l’empresa és gestionada per la segona generació de la família Ferrer.