
Aragonès, amb el president de la Regió Sud de França, Renaud Muselier [Foto: Maria Aladern / ACN]
Sobre l’aliança de ports, han detallat que, per ara, estarà integrada pels ports de Barcelona, Tarragona, Marsella, Niça i Toló. L’objectiu d’ambdós presidents és estendre el pacte “a tot la mediterrània”. “Si cadascun de nosaltres batallem individualment no ens en sortirem: les operadores buscaran ports que siguin menys exigents”, ha subratllat Aragonès.
Per ara, els detalls sobre l’acord no estan definits. Segons ha detallat el cap de l’executiu català, el pacte se signarà “en les setmanes vinents”. Ara com ara, l’objectiu passa per fixar criteris sobre la contaminació provocada pels creuers i el trànsit de mercaderies, i així “evitar la competència a la baixa”.
L’aliança estarà integrada pels ports de Barcelona i Tarragona, així com el de Marsella, Niça i Toló
En aquest sentit, el president del Govern ha explicat que el “nucli inicial” de l’acord tindrà el punt de sortida a Catalunya i a la regió Sud -que inclou el port de Marsella, Niça i Toló-. Tanmateix, la voluntat és “estendre’l” a altres ports del Mediterrani. “Es tracta que tots tinguem el mateix nivell d’exigència, i això s’ha de fer de forma acordada”, ha insistit.
L’acord entre Aragonès i Muselier s’emmarca en la visita que el cap de l’executiu català ha fet aquest dijous a Marsella. Durant el matí, Aragonès ha visitat la planta de producció d’hidrogen verd de Fons-sur-Mer, i s’ha trobat amb alguns dels responsables de GRTgaz, la principal operadora gasística de la regió.