Els promotors de la iniciativa catalana com a capital europea del comerç, a Estrasburg [Foto: Govern]

El Parlament Europeu ha votat a favor de la proposta catalana d’impulsar anualment la capitalitat del comerç de proximitat. La proposta, que ha liderat la Fundació Barcelona Comerç i l’associació europea Vitrines d’Europe, s’ha de desplegar a partir d’aquest 2023 i Barcelona ha presentat la seva candidatura per ser-ne la primera ciutat que tingui aquesta distinció.

Ser la capitalitat europea del comerç de proximitat implicarà que la ciutat nomenada desplegui un programa molt complet de jornades i tallers de bones pràctiques sobre digitalització del comerç, sostenibilitat i estalvi energètic o innovació tecnològica, així com esdeveniments vinculats a la cultura i el comerç de proximitat o el consum responsable, entre d’altres.

Un referent a Europa

El director general de Comerç, Jordi Torrades, ha acompanyat els promotors a Estrasburg, on el Parlament Europeu ha pres finalment aquesta decisió. “Té molt de valor que a instàncies del comerç català, i especialment el de la nostra capital, s’hagi aconseguit que cada any una ciutat europea sigui anomenada la capital del comerç de proximitat”, ha dit Torrades.

“El model comercial català és considerat un referent a Europa”, ha reblat. En clau europea, el sector representa l’11,5 % del valor afegit de la Unió Europea, dóna feina directament a més de 29 milions de persones i els consumidors gasten, de mitjana, un 30 % del seu pressupost en compres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram