L’estand de Catalunya a la fira internacional de turisme de Berlín [Foto: Govern]

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa aquesta setmana a la Fira Internacional de Turisme de Berlín (ITB) per posicionar Catalunya com a destinació sostenible en el mercat alemany. La delegació catalana present a la fira està encapçalada pel director de l’ACT, Narcís Ferrer i Ferrer, que acompanya 14 empreses i entitats del sector turístic català.

Ferrer assegura que “la presència de Catalunya a la fira internacional ITB és determinant sobretot ara que ens dirigim a una recuperació de l’oferta turística alemanya”. A més, destaca la importància del turisme alemany a Catalunya, ja que “és un mercat madur que es distribueix en espai i temps en les seves visites. Per això, ara més que mai, és important apostar per mercats que afavoreixin la desconcentració i desestacionalització i Alemanya és un d’ells.

Els representants de Turisme de la Generalitat mantindran diverses trobades amb empreses i operadors turístics alemanys, així com mitjans especialitzats com ara Touristik Aktuell i FVW. L’objectiu és transmetre que Catalunya és una destinació que està transformant el seu model turístic per proporcionar a les persones visitants una oferta de més qualitat i diversificada, i menys estacional i concentrada territorialment.

Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya

Alemanya és el tercer emissor europeu a Catalunya en nombre d’arribades després de França i Regne Unit. L’any 2023, Catalunya va rebre la visita d’1,3 milions de turistes alemanys, un 8,29% més respecte de l’any 2022. Pel que fa a la despesa, va ser d’1,2 milions d’euros.

El turista alemany es caracteritza per tenir un gran compromís amb la sostenibilitat i el respecte amb el medi ambient. A més, viatja durant tot l’any i és un dels que genera una major despesa.

Per la seva banda, la directora de l’oficina de promoció turística de l’Europa Central de l’Agència Catalana de Turisme, Montserrat Sierra Urroz, destaca que “els alemanys valoren molt Catalunya per la seva diversitat paisatgística i per la gran varietat en l’oferta turística”.

Catalunya presenta a Fitur Madrid 2024 el seu model de turisme responsable
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram