Una mostra de la fira de l’edició de 2023 de Barcelona Wine Week [Foto: BWW]

Barcelona Wine Week, el saló de referència del vi espanyol de qualitat, obrirà les seves portes amb un ple total: 952 cellers i més de 7.200 m², un 15% més que el 2023 tant en xifra d’expositors com en metratge. Amb només tres edicions, i després de l’èxit de convocatòria registrat, l’organització ja projecta una ampliació d’espai per a 2025 que permeti acollir l’alta demanda d’empreses interessades.

BWW 2024 reunirà cellers de 73 D.O.s i altres segells de qualitat de tota Espanya que exhibiran els seus millors vins i establiran contactes comercials amb els més de 20.000 visitants professionals previstos. Entre ells, 650 grans compradors i importadors clau de països estratègics per a l’exportació convidats per BWW en col·laboració amb ICEX España Exportació i Inversions. Destaca la presència de professionals dels Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, el Regne Unit o la Xina, que torna amb força al saló.

Es tracta de decisors de compra de grans cadenes de supermercats, com Tesco (el Regne Unit) o City Super (la Xina), i distribuïdors clau com American Northwest Distributors o Handcraftedwines (USA). A ells, se li sumaran prop de 1.000 grans compradors nacionals convidats per BWW mitjançant el seu programa VIP Buyers. En total, es calcula que durant l’esdeveniment se celebraran més de 11.400 reunions de negocis entre aquests compradors i les empreses expositores.

Connectarà 952 cellers amb més de 650 grans compradors i importadors de països clau per a l’exportació de vi de tot l’Estat

La directora de BWW, Celine Pérez assegura que  “l’altíssima demanda per a exposar en el saló i l’èxit del programa d’atracció de compradors clau confirmen BWW com un esdeveniment únic a Espanya per a la dinamització i la internacionalització del vi espanyol. Aquest èxit ens obliga a créixer, però sempre mantenint la nostra aposta per un esdeveniment premium focalitzat a generar negoci de manera efectiva.”

Entre las empreses participants destaquen grans noms com Matarromera, Pago de los Capellanes, Protos, Marqués del Atrio, Hammeken Cellars, Lan, La Rioja Alta, Araex, Juvé & Camps, Vicente Gandía, Freixenet o Vallformosa, així com centenars de petits i mitjans cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat. Les que tindran una major presència seran la DO Ribera del Duero, la DOCa Rioja i la DO Cava, però també hi seran presents moltes altres como Priorat, Bierzo, Alacant, Mallorca, Jumilla, Cigales, Rías Baixas, Arlanza o Navarra.

Foto: Barcelona Wine Week

Catalunya tornarà a ser la comunitat amb una major representació. Hi participaran 299 empreses catalanes, un 10% más que el 2023, i hi seran representades les 11 DOs de Catalunya. Vallformosa, Juvé & Camps, Freixenet, Celler Vall Llach, Jané Ventura, Abadal, Mas Martinet, Castell d’Encús, Gramona, Scala Dei, i Rovellats són alguns dels cellers participants.

El saló estarà estructurat en tres grans àrees. La més gran serà BWW Lands, amb els cellers organitzats per D.O.s i altres segells de qualitat. La seguiran BWW Brands i BWW Complements&Tech, amb algunes de les marques més reconegudes del mercat, i BWW Collectives i BWW Impulse, amb petits projectes i microcellers.

Per la seva part, l’espai BWWHub oferirà sessions sobre sostenibilitat, tendències, internacionalització i digitalització. Destaquen les dedicades a l’adaptació al canvi climàtic; a l’aplicació de la Intel·ligència Artificial; a l’auge del consum de vi sense alcohol; a l’exportació als Estats Units o a l’excel·lència com a motor de posicionament internacional, amb la participació d’ICEX España Exportació i Inversions.

Barcelona Wine Week 2024 potenciarà l’exportació
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram