Font: FC Barcelona

El primer equip de futbol del FC Barcelona és al Japó per disputar els primers dos partits de pretemporada davant el Chelsea FC i el Vissel Kobe -l’equip d’Andrés Iniesta-. Al marge dels dos duels de preparació del conjunt d’Ernesto Valverde, l’expedició blaugrana encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu ha programat dues activitats per promocionar Catalunya en un mercat estratègic com és el Japó i en una gira organitzada per Rakuten, el màxim patrocinador del club català.

Sota el lema Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça, ACCIÓ i l’oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona han presentat les oportunitats per a la inversió des de Japó a Barcelona i Catalunya i promourà les relacions institucionals i empresarials entre els dos territoris. En la trobada hi han participat empreses japoneses de diferents sectors per presentar-los els atractius de Catalunya.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha destacat que “Catalunya és una destinació molt atractiva d’inversió per a les empreses asiàtiques, concretament la inversió del Japó a Catalunya s’ha doblat en els darrers cinc anys fins arribar als 448,8 milions d’euros”. El comissionat d’Empresa, Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Gómez, ha destacat la importància d’aquesta missió institucional per mostrar “la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnològica que té com a potencial Barcelona”.

El vicepresident del FC Barcelona, Jordi Moix té previst participar en una conferència sobre el projecte Espai Barça i l’arquitectura catalana i japonesa a l’Instituto Cervantes de Tòquio. En la conferència. L’Espai Barça és el projecte de transformació de totes les instal·lacions que el FC Barcelona té a Barcelona, ​​incloent el Camp Nou, el Palau Blaugrana, les oficines del club i també instal·lacions comercials i d’oci, i l’Estadi Johan Cruyff a la Ciutat Esportiva Joan Gamper de Sant Joan Despí.

ESTRETA RELACIÓ ECONÒMICA AMB EL JAPÓ

Catalunya i el Japó mantenen històricament relacions econòmiques molt estretes. Des de fa dècades, empreses japoneses han apostat per instal·lar-se a Catalunya com a base de producció o comercialització per al mercat europeu. Segons ACCIÓ, 254 empreses japoneses es troben instal·lades a Catalunya, el que representa el 75% del total de l’Estat espanyol.

En la gira és prevista una trobada amb l’empresa MUJI que recentment va obrir una flagship Store al passeig de Gràcia i va contractar 70 treballadors, 28 dels quals provinents de la borsa d’ocupació de Barcelona Activa. Al mateix temps estan programades diverses reunions amb les principals aerolínies japoneses, amb l’objectiu de donar impuls a l’obertura d’una connexió directa entre Japó i Barcelona.

Aquesta setmana, els representants de les institucions catalanes també participaran en actes culturals catalans que tenen lloc al Japó com ara la gira que està fent l’Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya amb l’òpera Turandot i l’exposició itinerant del Museu Nacional d’Art de Catalunya The city of Artistic Miracles.

El viatge del FC Barcelona al Japó, el primer que fa a terres nipones des del 2015 i el seu retorn a l’Àsia de gira des del 2013, també servirà per donar a conèixer el Barça Innovation Hub (BIHUB), les Barça Academy i l’activitat de la Fundació Barça. Avui dilluns tindrà lloc el festival FutbolNet per a la Inclusió Social, organitzat per la Fundació Barça i Konami a l’Arena Tachikawa Tachihi, Tòquio i una recepció amb la penya Barcelona Japan.