Font: Institut Ramon Llull

Des d’avui i fins diumenge, el Museum of Contemporary Art de Chicago acull l’escenificació de l’obra Please, Continue de Hamlet, escrita i dirigita per Yan Duyvendak i creada pel dramaturg barceloní Roger Bernat. El fil conductor de l’obra és un judici d’homicidi on es posen de manifest els rols dels membres del poder judicial, incloent-hi fiscals, jutges i defensors públics que s’esforcen seriosament per convèncer al jurat de la culpabilitat o innocència de Hamlet.

El judici no està escrit, i tots els participants tenen accés al mateix document sense canvis d’evidències. Des de l’inici del projecte, Please, Continue s’ha realitzat centenars de vegades amb veredictes molt diversos, cridant l’atenció sobre la naturalesa teatral dels sistemes de justícia i plantejant l’espectre de la subjectivitat en la nostra institució ostensiblement més objectiva.

Roger Bernat es va presentar a Documenta 14 amb The Place of the Thing (2017), que va incloure dues pedres: una rèplica d’una pedra de jurament de finals del segle VI de l’Àgora, que viatjava des d’Atenes fins a Kassel a través dels Balcans (Belgrad). L’obra ce Bernat s’ha caracteritzat com a teatre participatiu o inmersiu. Entre els premis que ha rebut destaca el Premi Sebastià Gasch d’Arts Parateatrals (2017).

Mentrestant, Yan Duyvendakva néixer als Països Baixos i viu entre Ginebra i Marsella. Cada vegada més ha esdevingut un referent en l’art suís i europeu, i el seu art subratlla especialment com una massa aclaparadora d’ordinadors televisats, i les imatges mentals, així com els nostres codis socials i rituals, espessin la cortina entre nosaltres i la realitat.

Les posades en escena seran de dijous a diumenge a les 7.30 pm excepte l’última funció que tindrà lloc a les 2pm. L’obra s’ha inclòs dins el Chicago Humanities Festival.