El xef Josep Barahona ha ofert dos tallers sobre pa amb tomàquet al Japó [Foto: Prodeca]

La cultura i la gastronomia catalanes seran protagonistes a la segona edició del Catalan Food Street Show, que se celebrarà el 16 i el 17 de març al Japó. Prodeca, l’organitzadora d’aquesta cita, pretén donar valor als productes i a les empreses catalanes que són presents al país i situar l’oferta catalana en una regió que s’hi ha interessat molt.

D’aquesta manera, 25 empreses catalanes procedents de diferents sectors alimentaris, seran al complex Daikanyama T Site, la seu de la trobada, i en què es podrà trobar una mostra de productes molt variada. Els visitants podran descobrir olis d’oliva, vinagres, vins i caves, aperitius, embotits, cerva, dolços i xocolates catalans.

La primera edició d’aquesta fira va celebrar-se el passat mes de novembre i en aquest cas, les previsions apunten a igualar, com a mínim, els 3.000 consumidors japonesos que van passar pels diferents estands. A la fira hi haurà zones de tast i degustació, un espai de bar amb plats i tapes catalans i una foodtruck per completar l’oferta. Alhora, el xef català Josep Barahona, establert al Japó des de fa tres dècades, introduirà el públic japonès en un taller de pa amb tomàquet.

El Catalan Food Street Show s’emmarca en el projecte de projecció comercial de Prodeca, que té com a fita la promoció internacional en diferents mercats del món. Un d’ells és el Japó, el desè de destí dels productes catalans i el quart fora de la Unió Europea. En els darrers deu anys, les exportacions catalanes d’aliments i begudes en direcció a aquest país han crescut un 108,25% en valor.

Ramon Sentmartí: “La millor estratègia d’internacionalització dels productes fets a Catalunya comença a casa”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram