Font: Generalitat de Catalunya

La MITT de Moscou, la fira de turisme de referència de Rússia, ha confirmat les previsions fetes a Catalunya amb la recuperació del turisme rus després de la devallada que va patir el 2015. Una delegació de l’Agència Catalana de Turisme hi participa amb la intenció d’arribar al seu màxim registrat l’any 2013.

Catalunya és present a la MITT de Moscou amb un estand on promociona les diferents marques turístiques catalanes amb les seves respectives ofertes i novetats més destacades, acollint alhora les diferents empreses, entitats i institucions del territori. Aprofitant l’estada, els representants de l’Agència Catalana de Turisme tenen programades diverses reunions amb les principals empreses i touroperadors del sector turístic rus com són Anextour, Coral Travel, TUI Russia i TezTour.

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, ha dit, des de Rússia, que “el mercat rus té un alt valor estratègic a Catalunya, amb un reconeixement clar per part de la demanda des de fa més de 25 anys fruit d’un impuls pioner per part del sistema turístic català. Volem mantenir aquest lideratge i per això li donem la màxima atenció”.

A més d’una delegació de la Generalitat també hi participen una vintena d’empreses i institucions del sector turístic català. La MITT de Moscou compta amb la participació de 1.800 empreses de fins a 90 països de tot el món. En la seva edició de l’any anterior va rebre més de 22.000 visitants.

EL MERCAT RUS, UN VALOR ESTRATÈGIC

Segons dades de la Generalitat, 726.600 turistes de nacionalitat russa van visitar Catalunya l’any passat. Aquesta xifra manté lleugerament la recuperació després de la davallada que es va patir en el mercat rus l’any 2015 (de 978.800 i 833.400 visitants el 2013 i 2014 respectivament, es va passar a 539.600 el 2015) i significant un augment de 25.000 turistes respecte el 2017 (amb 701.600).

El perfil de turista rus a Catalunya s’allotja en hotels o similars i hi arriba en avió. La visita és per oci, lleure o vacances i viatja sense paquet turístic. La tendència dels últims anys a Rússia ha canvia en l’adquisició de paquetes turístics després d’un control absolut dels operadors turístics.

Catalunya ha estat un país emergent en tenir representació estrangera de turisme a Rússia. El 1993, la Generalitat de Catalunya va obrir el Centre de Promoció Turística (CPT) a Moscou.