Foto: Generalitat

La Direcció General de la Catalunya Exterior ha estrenat un nou portal web coincidint amb la celebració del primer any de la seva creació. L’objectiu és millorar la comunicació i els serveis a la ciutadania catalana que resideix a l’estranger, en el marc de la feina que s’ha fet al llarg d’aquests mesos des del Govern per intensificar la relació amb aquest col·lectiu.

Amb una reestructuració que l’ha fet més accessible i comprensible, la renovació del web neix de la necessitat de tenir una interfície que pugui donar millor resposta a l’augment progressiu dels serveis que el Govern dona a la comunitat catalana a l’exterior, un col·lectiu de mig milió de persones, l’equivalent a la segona ciutat del país.

“Celebrem un any de creació de la Direcció General de la Catalunya Exterior estrenant nova web i nova marca”, destaca la directora general de la Catalunya Exterior, Laura Costa, que avisa que “no són elements estètics”, sinó que aquesta renovació és “el resultat d’un any de feina per eliminar el greuge de drets que pateix la segona ciutat de Catalunya”. Per a Costa, “hi ha molta feina a fer encara, però avui complim una fita important en aquesta direcció”.

Amb aquesta voluntat, la nova pàgina web conté tres apartats bàsics: un portal de serveis a la ciutadania, amb informació per tant per anar com per viure a l’estranger; un altre dedicat a les comunitats catalanes a l’exterior, amb un mapa geolocalitzat i el seu contacte, entre d’altres; i, finalment, un espai que recull les opcions de participació, amb detalls sobre el Consell de la Catalunya Exterior, el vot exterior o el registre de catalans a l’exterior. A més, la pàgina també inclou un apartat d’agenda, que anirà recollint tots els esdeveniments relacionats amb la Catalunya Exterior, i un altre d’actualitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram