Més de 60 professionals viatgen aquest cap de setmana al Japó en una missió comercial organitzada pel Port de Barcelona i que comptarà amb una reunió entre la Generalitat i Nissan com un dels punts més destacats. La missió està encapçalada pels consellers de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i per la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa i s’allargarà fins al 14 de novembre.

El viatge busca incrementar les relacions comercials i els vincles institucionals i generar oportunitats de negoci. Chacón aprofitarà el viatge per reunir-se amb directius de Nissan, amb el rerefons del manteniment de planta catalana, però també ho farà amb set empreses més.

La missió es desenvoluparà principalment a la capital del país i inclourà visites als ports de Tòquio i Yokohama. Entre les empreses que hi participen hi ha empreses importadores i exportadores, així com del sector logístic i portuari.

El programa del viatge inclou una jornada empresarial durant la qual es presentarà l’oferta marítima del Port, un seminari tècnic de duanes i reunions bilaterals entre empresaris catalans i japonesos, a més de trobades institucionals i altres activitats comercials.

Pel que fa la jornada empresarial, l’objectiu és presentar les solucions que la infraestructura portuària catalana ofereix als importadors i exportadors però també busca explorar oportunitats d’inversió. En aquest sentit, el Port ha destacat que ofereix a les empreses japoneses una posició estratègica com a ‘hub’ d’entrada i distribució per a la Península Ibèrica i Europa –com a únic port de l’Estat amb connexió ferroviària directa amb la resta del continent- i per a la riba mediterrània.

El Port ha destacat també que la missió arriba en un moment econòmic molt important tenint en compte que la Unió Europea i el Japó van crear al febrer una de les més grans àrees de lliure comerç del món amb l’entrada en vigor del Tractat de Lliure Comerç Japó-Unió Europea.

Posteriorment, el 27 de setembre, la Comissió Europea i el Japó van signar una ‘Associació sobre connectivitat sostenible i infraestructures de qualitat’ amb l’objectiu de coordinar projectes de transport, energia i digitals per enfortir els llaços.

Aquest bon moment s’ha reflectit en els tràfics del Port de Barcelona amb el país asiàtic, ja que el moviment de mercaderies amb el Japó ha pujat notablement en els darrers mesos, fregant el 10% d’increment.

En l’organització de la missió hi han col·laborat l’Ambaixada d’Espanya al Japó, la Generalitat, el Cercle Empresarial Japó Espanya, la Fundació Consell Espanya Japó, Foment del Treball, PIMEC, The Japan Chamber of Commerce and Industry i JETRO, així com Bergé, Idom, Empreses Masiques, Freixenet, Nippon Express i SIL Barcelona.