‘Som al món’, el lema de la campanya [Foto: Govern]

Som al món, aquest és el lema de la nova campanya que ha donat a conèixer el Govern per explicar que actualment compta amb una força institucional exterior sense precedents i que té tota la voluntat i determinació de tenir un paper protagonista en els grans reptes globals. La campanya s’ha fet pública durant el viatge institucional del president Aragonès i de la consellera Serret a Corea.

“Avui llancem una campanya per posar en valor tota l’acció d’exterior de la Generalitat de Catalunya, que posiciona Catalunya al món”, ha afirmat la consellera Serret des de Corea del Sud. La campanya posa l’accent en la “vocació de la societat catalana de ser present arreu” i de “generar oportunitats de desenvolupament”.

Catalunya disposa actualment de 21 delegacions del Govern a l’exterior, que cobreixen 72 països a tots els continents. En aquest sentit, la titular d’Acció Exterior i Unió Europea ha reivindicat que “ara mateix som presents al món com mai”. I ha afegit: “No hi ha cap altre govern que no sigui estat que tingui aquesta xarxa de representació institucional”.

Una xarxa al món en expansió
Al llarg del 2023, la xarxa de delegacions a l’exterior ha fet un salt qualitatiu. El Govern es va marcar com a prioritat consolidar les delegacions a l’exterior i ha complert: ha inaugurat les delegacions al Con Sud (amb seu a Buenos Aires) i a Corea del Sud, ha nomenat quatre nous delegats (al Brasil, a Andorra, al Japó i als Estats Andins), ha dotat de més pressupost i personal les delegacions estratègiques i ha creat noves figures com els enviats especials.

El Govern llança una campanya de comunicació per explicar l’abast i l’ambició de la presència internacional de Catalunya

Les 21 delegacions existents cobreixen el conjunt de països de la Unió Europea i del continent americà, a més del nord d’Àfrica i l’est d’Àsia. L’Executiu català ja treballa amb l’ampliació de la xarxa de delegacions a l’exterior, que preveu avançar en la presència institucional del Govern a l’Àsia meridional, al sud-est asiàtic i l’Àfrica Oriental. De fet, Serret, un cop finalitzat el viatge a Corea del Sud es desplaçarà al Japó, on intensificarà els contactes institucionals, econòmics i culturals amb el país nipó, acompanyada de la delegada del Govern al Japó, Mònica Castellà i Pujadó.

En aquest sentit, la consellera Serret ha assegurat que “continuarem fent valdre aquesta acció exterior, i no només no hi renunciarem, sinó que avançarem amb tota la determinació”.

 

Una força institucional sense precedents
La campanya consta principalment d’un espot en què la protagonista, una jove catalana, recorre ciutats emblemàtiques de tots els continents, com París, Nova York, Tòquio, el Caire, Londres, Bogotà o Marràqueix.

Sota el lema Som al món, repassa els motius pels quals el Govern té presència institucional a l’exterior; per exemple, “per treballar, per construir, per compartir idees, per aportar solucions als problemes globals, per dir-hi la nostra, per dialogar amb totes les cultures”, entre d’altres. Finalment, conclou que el Govern de Catalunya és al món “en 72 països a través d’una xarxa que no para de créixer” i, afegeix, “amb una força institucional sense precedents”.

La campanya es difondrà tant a mitjans de comunicació com a xarxes socials.

Meritxell Serret: “Tenim una estratègia pròpia catalana per a la Mediterrània”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram