
La consellera Victòria Alsina en un moment de l’entrevista amb Germà Capdevila [Foto: Govern]
Alsina ha subratllat que “el món ens mira com un moviment cívic, pacífic i democràtic, que durant més d’una dècada surt al carrer de manera continuada” en referència a la marxa convocada per l’ANC, en la qual la consellera va ser-hi present acompanyada d’altres consellers de Junts. L’11 de setembre és un dels dies més assenyalats per a les comunitats catalanes a l’exterior. “És una jornada de reivindicació, ho celebrem per explicar al món què és Catalunya, com ho fan les delegacions”, ha dit.
Del desencís que viu el carrer i que també és palpable després de no segellar la independència la tardor de 2017, Alsina ha dit que “és una sensació de decepció compartida per tothom, un desencant col·lectiu”. Així i tot, la consellera ha demanat que “no podem defallir, i més tenint en compte que no ve un any senzill en la dimensió nacional, social i econòmica”.
En l’entrevista Alsina ha recordat la posada en marxa del nou mapa de delegacions catalanes al món que a finals de 2022 passarà de 14 a 20 i tindrà una cobertura geogràfica de 44 a 63 països. “És una tasca col·lectiva, una estratègia rellevant per tenir presència al món. Catalunya ha de ser coneguda per ser reconeguda”, ha subratllat.
“La millor acció exterior no es pot fer només amb el govern, necessitem la societat civil catalana resident a l’estranger”, ha recalcat
Així, Alsina ha posat en valor els triomfs judicials que el procés català ha obtingut lluny de l’Estat espanyol. “Els millors èxits sempre els hem tingut en l’àmbit internacional. En els tribunals de fora sempre es fa justícia, cosa que demostra la vulneració de drets que hi ha hagut en els tribunals espanyols”, recorda. “El cas d’espionatge Catalan Gate s’ha entès molt bé al món. Ha evidenciat el segon nivell del conflicte polític que és la repressió”, ha sentenciat.
També ha recordat que el Consell de la Catalunya Exterior tornarà a reunir-se pròximament, que s’obre la xarxa de talent exterior i que se continuen modernitzant les comunitats catalanes. “La millor acció exterior no es pot fer només amb el govern, necessitem la societat civil catalana resident a l’estranger”, ha recalcat. La consellera ha citat el rellançament de Diplocat sota la nova denominació de Catalunya Internacional per aquest curs.
Alsina també ha valorat positivament la creació delsPremis Catalunya al Món, de caràcter anual i que reconeixeran la tasca de persones, entitats i institucions catalanes que contribueixen a la projecció de Catalunya al món. “Estem il·lusionats, són uns premis de prestigi que caldrà consolidar”, ha dit.